måndag 20 augusti 2012

Mark

Det finns väl ett par saker jag helst inte ser på RCFFC men igentligen bara ett moment som skulle kunna sänka mig fullständigt. Marklyft. Marklyft är utan tvivel min absolut sämsta gren och inte tycks jag ha blivit nått bättre i dem heller tyvärr. Lördagens pass med 5varv 7DL (95kg) och 10Laterala burpees höll på att knäcka mig. En vikt som de flesta leker med får jag slita hund för i varje rep. Det är tur att jag inte har någon publik i stugan för de två sista varven var inte vackra teknikmässigt. Efter RCFFC så är det focus på mark. Nu får det vara nog. Nu ska geten dö!

I övrigt så fick jag barnens förkylning idag. Snorigt som rackarns och allmänt hängig och lätt illamående (illamåendet har nog mer med dagens pass att göra en förkylningen :)

Lördagen

A.10min öva handgående.
Stångade huvudet blodigt. Bokstavligt talat. Lyckades som bäst stå 2 sek på händerna.

B. 5 Varv av:
7 DL 95kg
10 Laterala burpees

8min.

C. Amrap 10min av

10 HSPU
10 Fällknivar

5 Varv

Inte nått klipp i hspu. Riktigt tunga från start.

Måndag

Pass 1.

A. Powersnatch 1RM inom 8min 80% av det 1x3
40kg, 50kg, 55kg, 60kg, 65kg, 70kg (fail). 52,5kg x 3

Lite väl kraftig höjning från 65 till 70. Bara idiotiskt. Särskilt med tanke på att min snatch inte stämde alls idag. Hade inget klipp i någon snatch fram till de två sista på 52,5kg då det lossnade. Positivt är väl att jag får upp 65kg utan någon som helst teknik. Ska inte stressa iväg mina snatchar nästa gång. Ett gäng hängsnatchar på låg vikt för att hitta klippet känns som en bra grej.

B. 5 Varv av

3min Amrap
2/2 KB-C&J 24kg
4 svingar
6 Boxhopp 60cm (nedkliv)

Fick in ganska precis 4 varv per amrap.

Pass 2.

A. 2 Varv på tid

25 Burpees
20 CTB-PU
15 PC 60kg
500m rodd

Vila 10min mellan varven.
6:20
7:29

Snorigt värre. Kände mig rätt urlakad innan jag ens satte igång så jag är inte väldigt missnöjd med tiderna. Vek mig lite väl lätt på varv 2. CTB bröts i 10+10 på första. 5+5+5+5 på andra. PC 5+5+5 på båda varven (sjukt svag i greppet efter CTB).

Imorgon vila. Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar