torsdag 2 augusti 2012

Power Cleans och Push Jerks

Hade en bra dag idag på Nordic. Mina cleans börjar kännas bättre än vad de gjort på ett tag. Arbetade mig ganska lätt upp till ett nytt 2RM i PC+PJ på 80kg. Power cleansen på 80kg kändes väldigt lätta. Tog bättre tid på mig idag också med push jerken och stressade inte iväg dem. Lite efterpress på den absolut sista.

Det som inte funkade idag (och har väl aldrig gjort det) är mina ringdips. Måste lära mig kippa dem. Min amrap gick inte i nått vidare tempo då ringdipsen bröts hej vilt. Jag hade garanterat fått en hel del no reps på en del av dem också.

A. PC+PJ
40kg x 6, 50kg x 2, 60kg x 2, 70kg x 2, 75kg x 2, 80kg x 2
sen 3st på minuten i 5min 67,5kg

B. Amrap 12min
10 DU + 10 DL 85kg + 10 Ringdips
5 varv + 4 ringdips.
Lite fippel med mina double unders, obrutna marklyft och riktigt dåliga ringdips.

C. Amrap 8min TGU 24kg
3/3
Missade som vanligt 2st. Helt ofokuserad idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar