torsdag 23 augusti 2012

Nate

Jag tror jag lyckats hejda förkylningen. Bra kost och sömn + echinagard verkar göra susen. Tog en extra vilodag igår också. Jag är fortfarande ganska så snorig men det är inte igentäppt i bihålorna.
Nate stod på schemat idag och jag har varit sugen på den ganska så länge. Fick order att hålla 1:30 pace per varv. Lyckades hålla pace fram till 15:e minuten då hspu-döden satte in. Lite trist för jag kände mig fräsch i övrigt. Mina muscle-ups kändes hyfsat lätta hela vägen och svingarna var aldrig något problem. 12 Varv + 1 MU blev resultatet idag. Jag är helt övertygad om att 14-15 varv är inom min förmåga bara mina hspu blir lite effektivare. Nästan alla varv fram till hspu-döden gick på 45sekunder vilket gav mig lika mycket vila innan nästa varv. Svårt att säga om snabbare pace hade dödat mig mycket tidigare. Nåja, jag får väl vara nöjd med resultatet.

Pass 1

A. Pushjerk 2RM inom 8min, 80% av det 2x2
82,5kg x 2. 85kg Fail. 66kg x 2 x 2
It's all in my head. 82,5 kändes inte så tungt. 85kg kändes som två ton. Får inte med mig kraften från höften och vågar mig inte in under stången.

B. Nate Amrap 20min av: 2MU, 4 HSPU, 8 KBS 32kg
12Varv + 1MU

Pass 2

A. Amrap 10min TGU 28kg
7st (4st tappade på nervägen)
Fuck vad den här övningen kräver koncentration! Tyngre vikt än jag provat på förrut så jag visste inte alls hur det skulle gå. Hade hoppats på fler :) Måste bli bättre på att hålla armen rakt ovanför huvudet och hitta mittpunkten.

B. 3 x 1000m rodd. Vila 4 min mellan varje.
3:44, 3:42, 3:41
Order att hålla sub 3:50 på varje. Hade nog lite kvar i tanken på alla utom sista rodden där jag gick ut lite väl hårt och fick pumpa ur det absolut sista.

På lördag blir det jobbigt. Sjuk prestationsångest inför passen. Heja, heja.

2 kommentarer:

  1. Grymt jobbat med både Nate och TGU! Börjar bli dags för dig att jaga nytt 1RM på TGU tror jag ;)

    SvaraRadera
  2. Synd bara att tgu är såååååå tråkiga :)

    SvaraRadera