fredag 10 februari 2012

Poletten föll ner

Den är så skön den där känslan när man helt plötsligt inser hur man måste gå till väga för att utföra en viss rörelse. Jag har inte övat butterfly pullups mycket men de gånger jag har försökt så har det mest bara känts muppigt och väldigt slitsamt för armarna. Har man ingen rytm i dem så gör det bara ont. Jag har fokuserat så mycket på rörelsen i mina ben att jag inte riktigt fått med överkroppen. Så idag efter avslutat pass hängde jag en stund i räcket och gav butterflys några försök. De gick inte så bra. Så fick jag rådet av Daniel på Nordic att bara fokusera på den roterande rörelsen i överkroppen och inte tänka så mycket på benen. Och voila! Jag hittade rytmen och benen följde med per automatik. Jag gjorde inga fullgoda butterflys men jag fick till känslan och rytmen. Nu är det bara att öva på att göra rörelsen större och större så kommer den sitta. Dagens seger.

Wu

5min hopprep

3 Muscle ups
Lätta idag

10 Boxhopp 30cm x 3. 20sec vila

Modifierad Burgener

Rörelse/Stretchövningar

A. Hangsnatch+Snatch+3 OHS
30kg, 35kg, 40kg, 45kg, 50kg
Lite slapp i kroppen idag. Lite svårt att hålla dem i toppen när man inte nyper till och spänner kroppen. Missade första hangsnatchen på 50kg. Försökte 2 gånger på 55kg men hade inget krut kvar. Glömde bort att jag ska pausa i botten av ohs också. Tror jag fegar lite på ohs just nu på grund av knät.



B1. Frontrackade utfallssteg bakåt
8/8 x 3 40kg
Kändes lite lättare än sist. Kan nog gå upp på 45kg till nästa gång.

B2. Kippade MU övergångar. Amrap-1 x 3
5st, 6st, 3st
Mu kändes bra idag. Behöver nog hänga ut lite mer i botten men annars så kändes de bra. Jag har hittat kippen bättre nu. Jag tror det var David lilla metcon sist med mu som gjorde susen.



C. På tid
10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs

5:13min.
38sec snabbare än sist. Wallclimbers var bättre den här gången men fortfarande väldigt jobbiga. CTB kändes tunga idag.

D. L-hang Amsap x 3 vila 1min
40sec, 20sec, 15sec
Också en förbättring mot sist

Avslutade som sagt med att öva på butterfly pullups. Tack Daniel (och Jenny som också gav tips). Körde lite hopprep med råd från Jenny också. Inget som lossnade idag dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar