måndag 6 februari 2012

Regression

I mitt huvud, när jag marklyfter, så har jag jävligt mycket svank. Med tanke på att det nästan svartnar för ögonen så mycket jag tar i för att svanka så borde min rygg se ut som fucking holmenkollen! Det gör den tydligen inte. Där står jag, håller andan, försöker lyfta upp rumpan, utan att sträcka på benen, trycker upp bröstet men inte fan hjälper det. Istället hör jag Davids röst säga nej, nej, nej.

Ok, han kanske inte riktigt uttrycker sig så men idag var ingen bra dag marklyftsmässigt. Varför kan jag inte marklyfta ordentligt? Jag känner inte ens när jag står i en bra startposition. Har jag verkligen så dålig kroppskontroll? Jag vill få ordning på det här nu. Ska försöka lägga ännu mer fokus på stretchövningarna framöver.

Söndagens träning:
Världens snabbaste pass :) Knappt en halvtimme på actic.

Wu
10min hopprep
20 cm boxhopp 20 x 3
Rörelse/stretchövningar

Bensparkar och liggande hamstrings

Måndagen:
Träning med David

Wu
10min hopprep
2 Strikta mu
Boxhopp 15cm 20 x 3
Modifierad burgener
Rörelse/stretchövningar

Enbensknäböj med pilatesboll mot vägg 20/20 x 2

Utfallsgång 10/10 x 3 (20kg)

Dra in pilatesboll under rumpan(hamstringsövning) 20 x 2

Tåhävningar på kant 20 x 3

Vi körde powercleans mest idag. Fokus på teknik och explosivitet i höften. Måste tänka på att hoppa mer rakt uppåt och inte falla framåt. Drag mot hakan. Cleansen var väl hyfsade idag. Gick upp till 80kg men fixade bara första där.

Marklyften gick sämre än sist som sagt. Får ingen känsla alls för när jag står med rak rygg. Stretcha mera!!

På tid
4 varv av:

1 Muscle up
2 Ringdips
6 Power cleans 40kg
9 Laterala Burpees utan armhävning

4:42

Flåsigt men rätt kul metcon. Tror det var första gången jag hade med mu's i en metcon. Mu's är jobbiga när man har flås!


Och så fick jag en ny stretch av David idag. Yngsta sonen kan också!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar