lördag 4 februari 2012

Fredagen

Stressat pass på fredagen. Körde en timme hos sjukgymnasten och en väldigt snabb timme på nordic. Var tvungen att avbryta och hämta sjukt barn på dagis.

Wu
500m rodd
1:48min

Modifierad burgener
Skippar ohs just nu för knäts skull.

Rörelse/stretchövningar

A. 1 pushpress+1 pushjerk+ 1 splitjerk x 5
30kg, 40kg, 50kg, 60kg, 65kg
Fegade rätt rejält på 65kg splitjerk. Var inte särskilt mycket under stången. Det blir ju bara onödigt tungt när jag inte går under ordentligt. Ska se till att nöta lite mer på lägre vikt till nästa gång. Kul med splitjerks :)

B1. HSPU Amrap -1 x 3 Strikta
10st, 7st, 5st
Tunga idag.

B2. Boxsquats 5 x 3 60kg
Började med 3 vita teknikskivor men höjde och körde med låg box istället. Ska inte gå under 90° på några knäböj just nu. Kan nog öka vikten en hel del här känns det som.

C. Amrap 10min
10 Pushjerk 35kg
10 TTB

6 Varv

Behöver våga pressa mig själv mer! Började bryta pushjerken på varv 3. 5+5. Jag tycker nog att jag borde klara av att hålla tempo på den här med tanke på den låga vikten.

Fick avbryta för dagen där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar