onsdag 29 februari 2012

Aj!

Att knappt ha tränat på två veckor, en dålig uppvärmning och ingen stretch är att tigga efter massiv träningsvärk. Mary i måndags gjorde sig väldigt påmind idag. 135 pullups och 50 hspu under 20 minuter stekte mina armar och latsen rätt rejält. Vaknade imorse och kunde inte sträcka armarna fullt ut. Det gjorde bara för ont. Inte heller kunde jag lyfta upp armarna ovanför brösthöjd-latsen sa stopp. Ett tag var jag faktiskt lite orolig att jag inte skulle orka lyfta kameran idag! Jag tror att min dåliga kipp i måndags bär stor skuld i det hela. En dålig kipp brukar resultera i ett ryckigt utförande.

Mycket jobb den här veckan också så det blev två väldigt snabba pass på Actic igår och idag. Mest hopprep och lite rehabövningar. Igår var det extremt korta passet mest en ursäkt för att få basta.

Tisdag
15min hopprep
Bensparkar
Enbensmarklyft
20kg x 8/8 x 3

Onsdag
10min hopprep
Boxhopp 30cm 10x3

Modifierad Burgener

Stretchövningar
Kändes bra idag! Kände mig faktiskt rörligare i baksida lår än på länge. Kanske bara en illusion.

Frontsquat deadstop
50kg x 3 x 5

Power clean
40kg x 3, 50kg x 3, 60kg x 3, 70kg x 3
Det var några veckor sedan jag gjorde några cleans. Ville mest bara köra lite teknik och känna på dem i nya skorna (inov8). Teknikmässigt kändes det bra idag men det märks att jag tappat i styrka. 70kg var tungt. Testade även att köra den sista 70kg med en lite djupare frontsquat. Kändes helt ok.

Baksida lår i maskin

Tåhävningar i smith

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar