måndag 27 februari 2012

Komplett kaos

Det är mycket nu. Sjuka barn, sjuk jag. Envis förkylning som inte ger med sig. På jobbfronten har det dessutom exploderat. Jag har jobbat näst intill dygnet runt nu i två veckor. Frilanslivet kan vara ganska soft när det är lagom med jobb. Nackdelen är att när det är mycket jobb, så är det hysteriskt mycket. Att tacka nej till jobb som frilansfotograf är inte ett alternativ heller. Har man en plåtning varje dag så måste man ägna kvällarna (och helgerna) åt redigering vilket inte lämnar mycket tid åt träningen. Så de två senaste veckorna har jag fått tre pass. Ett av Davids och så har jag kört två Nordic pass. Känns kul att köra med andra som omväxling.

Det kommer att vara fortsatt mycket att göra på jobbet. Troligen för ett bra tag framöver. Det innebär att jag måste planera in träningen på ett bättre sätt än vad jag gjort fram tills nu. Jag måste schemalägga passen om jag ska ha en chans att få in så många jag vill ha.

Knät har tyvärr blivit sämre. Fick en kortisonspruta för två veckor sedan som inte hjälp något. Det knäpper lite mindre i knät men jag har lite smärtor lite till och från nu på ett sätt som jag inte tyckte jag hade förut. Efter dagens pass så känns det faktiskt bra men jag väntar tills imorgon innan jag drar några slutsatser. Konstigt nog så känner jag i stort sätt ingen smärta alls när jag väl tränar. Jag ger knät veckan ut nu. Är det inte bättre tills på måndag så ringer jag ortopeden igen. Läge för en magnetröntgen? Det värsta är att jag blir stressad över att knät inte riktigt vill vara med. Jag hade räknat med att kunna köra hyfsat obehindrat vid det här laget.

Dagens pass på Nordic:

"Mary" 20min amrap av:
5 HSPU
10 Pistols (Skalade och körde 15 air squats)
15 Pullups

9Varv + 5 Hspu

Höll hyfsat bra tempo 4 första varven. Sen blev pullupsen tunga. Hade ingen bra kipp idag och händerna gick sönder som vanligt. Måste få ordning på händerna. Hspu kändes lätta idag. Kan inte kippa dem så bra så jag gjorde dem strikta. De blev tunga först på de två sista varven.

Måste skärpa mig på kosten också. Har inte haft någon större aptit under två veckor och ligger lågt på kalorierna. Vägde 69 kg igår! För mindre än ett år sedan så vägde jag 83kg. Det var tio kilo för mycket dock. Jag har ju fått dille på banan och jordnötssmör så jag kan ju äta lite mer av det :) Prova om ni inte gjort det-sjukt jävla gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar