onsdag 7 november 2012

Förlåt

"Viewer discretion is advised"

Helvetessatansanusskithålsjävlarskukballe till marklyft!

Jag vill börja med att be alla som befann sig på nordic idag kring 11:40 tiden om ursäkt. Nu tror jag inte det var så många som tittade på mig men ifall någon nu gjorde det så ber jag om ursäkt. Ingen ska behöva bevittna det jag ägnade mig åt idag. Extra pinsamt blir det i ljuset av de senaste dagarnas blogginlägg från icke namngiven triathlonatlet. Dennes bild av Crossfit hade blivit väl cementerad om han fått för sig att besöka Crossfit Nordic idag.

Och så vill jag be om ursäkt till mig själv. Förlåt Micke. Jag är en jävla idiot. Låt oss hoppas att vi kan jobba i veckan. Ryggskott till trots.

Idag var dagen D. De senaste veckornas focus på ryck, marklyft och HSPU skulle utmynna i en liten orgie av pr och Diane RX. Jag var full av tillförsikt och kände mig stark i sinne, själ och kropp. Jag startade med powersnatch och där blev det förvisso ett nytt pr med 75kg men formen på det rycket var inte direkt nått att hurra över. Jag hade verkligen tänkt mig 77,5kg idag men inget av mina två försök var i närheten.

Sen började spektaklet på riktigt. Pr försök i mark. Jag arbetade mig upp till mitt pr på 130kg utan större åthärvor sen var det stopp. 145kg rörde sig inte ur fläcken. Det är svårt att i ord beskriva hur jävla besviken jag är över att jag inte får upp den vikten. Sjukt jävla pinsamt. Trots att fokus sen RCFFC legat nästan uteslutande på marklyft så har det inte gett några resultat. Varför kan jag inte marklyfta?

Hade jag varit smart nu så skulle jag ha skalat ner Diane till en lämplig nivå eller helt enkelt gått hem och tagit striden en annan dag. Om man har ett pr i mark på 130kg så skulle man väl så här i efterhand kanske kunna säga att Diane på 102kg är en dålig idé. Eller?

Nåväl. Jag är uppenbarligen inte så smart. På med vikter och sätt igång klockan! 21 Varvet går väl hyfsat men marklyften är galet tunga. Blev tvungen att släppa stången vid 17 reps. HSPU flyter på och jag är färdig med första varvet på 2min. Inte snabbt men känslan är ok ändå. På 15 varvet så börjar problemen vid rep 8 på marklyften. Jag klarar inte av att hålla ryggen rak hur jag än gör. Här ringer det rätt många och högljudda varningsklockor men jag beslutar mig för att inte lyssna. Lyfter färdigt med bananrygg och uppenbara svårigheter att låsa ut lyften. HSPU går väl bra men nu börjar de också kännas i ländryggen. På tredje varvet så är jag nere på ettor i marklyften. Alla med bananrygg från helvetet. Gör 8 st innan jag konstaterar att det är dags att få min första DNF någonsin. Vid det här laget så har det gått 8 minuter! Det är nu jag märker att jag inte längre kan stå upprätt.

Jag lär väl inte synas i boxen de närmaste dagarna. Just nu så vill jag inte ens hålla på med Crossfit. Inte för att det på något sätt skulle vara Crossfits fel att jag har ett ryggskott men om jag inte kan fixa Diane RX så vette fan om det här är något jag ska syssla med. Visst det låter drastiskt och jag lär med största sannolikhet ha ändrat mig till imorgon men just nu så är mitt självförtroende i botten.

Jag förstår bara inte varför marklyften krossar mig så fullständigt. Vad är det som gör att jag inte får med mig kraften? Varför har jag noll tryck i kroppen när jag marklyfter? Var någonstans brister det? Är det en svag rygg, svaga hamstrings/säte eller noll magmuskler? Eller är det anatomiskt omöjligt för mig att lyfta en stång på det viset? Faaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slut på tidernas mest tragiska och negativa blogginlägg. Heja, heja.









1 kommentar:

  1. Bara att bryta ihop och komma igen. Det börjar snart bli min paradgren ;)

    SvaraRadera