torsdag 22 november 2012

Ryckiga ryck.

Jag har lite problem med mina ryck just nu. Tror inte jag hade nått riktigt bra ryck alls idag. Min timing är off, jag saknar klipp och jag går inte inunder stången ordentligt. I stort sett varje landning idag var i sumostance och det får ju ingen som helst överföring i ett sittryck. David hade pt-timme med någon brevid och hann uppenbarligen med att titta åt mitt håll under tiden. Jag slarvar med tekniken redan på låga vikter och istället för att korrigera felen så fortsätter jag öka vikten. Det var inte vackert på 70kg idag. Jag måste sluta tänka att jag ska göra en powersnatch och istället fokusera på att göra ett ordentligt ryck utan att gå ner så djupt i botten. Nu försöker jag fånga stången väldigt högt. När jag då inte har nått ordentligt klipp/fart på stången så blir det sumolandning. Till nästa gång så är det maximal teknikfokus. Jag måste hitta tillbaka till mina fina/lätta ryck.

I övrigt så har jag på sista tiden försökt dra ner på mängden animalier i min kost. Som ett led i det så köpte jag Hampaprotein idag. Det lär ta sin tid att vänja sig vid smaken! Lyckades knappt dölja den i en smoothie med ett ton frukt/bär/grönkål.

A. Powersnatch 52,5 kg x 2, 57,5kg x 2, 62,5kg x 2, 67,5kg x 2, 70kg x 1 x 2 (här missade jag några), 60kg x 2

B1. Pausfrontsquat (Räkna till 5 i botten)
80kg x 3 x 3
3 Explosiva vertilkalhopp efter varje set.

Tungt i botten. Sista setet klarade jag på nåder.

B2. Sittande hantelpress
14kg x 6 x 3

Svag och dålig rörlighet. Ska tydligen inte hålla hantlarna så som jag gjort heller.

C. Öva handstående 5 min

Sisådär. Inget riktigt bra försök idag.

D. 30 Strikta HSPU på tid. 5 BF-PU vid varje bryt.

4:22 Tror jag fick göra 3 eller 4 serier PU. Jag har ingen bra fart i mina HSPU. Mycket kraft går åt i botten/starten.

E. E2M 12m 70kg Släpdrag + Prowlerpush x 5

Som bäst hade jag 19 sekunder fram och tillbaka. Mycket pump i låren mot slutet.

F. Hamstringstöj.

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar