lördag 17 november 2012

Push press

Pass igår med David. Lite mer fokus på C&J med ett pr försök på 90kg. Mina PC på 90 börjar kännas stabila men det behövs mer övning på mina split jerks. Jag var framför allt för feg under stången på båda mina försök. Måste fokusera på att lägga vikten mer på hälarna och att inte få stången framför mig i jerken. Fick en ny hamstringsstretch att jobba med också. Vi gjorde lite ditt och datt men jag kommer inte ihåg så mycket mer än mina två misslyckade pr-försök. Bra där, att bara fokusera på det negativa :)

Dagens pass

A. Treor push press. E3M 5kg ökning. Fortsätt med jerks vid fail.
50kg x 3, 55kg x 3, 60kg x 3, 65kg x 3, 70kg x 3, 75kg x 3 (pr), 80kg x 3 (pr), 85kg fail

Nytt 3RM med 10kg. Kul att min push press gått upp så pass med tanke på att jag inte kört push press sen i våras tror jag. Jag hade två försök på 85 men hade inte ett uns kraft kvar. Lyckades inte ens få upp den som en jerk. Armarna brann bokstavligen idag. Armarna började bulta nått infernaliskt redan vid 65kg och jag var faktiskt ganska nära att lägga ner för dagen.

B. Deadlift
97,5kg x 3, 105kg x 2, 112kg x 3, 105kg x 3, 112kg x 2, 119kg x 1

Filmade inte idag men jag ställde upp spegeln och la mycket fokus på ryggen och lyfte först när jag tyckte det såg bra ut i spegeln. Provade att lyfta mer upprätt idag med en position mer lik min start i clean. Tyckte det kändes bra och ganska så lätt hela vägen. Inga känningar alls i ryggen.

C. Jag skulle ha kört 5 varv av

3 UB MU
3 Fram och tillbaka prowler push/pull 70kg
15 UB DU

Jag fick lite tidsnöd och en klass pågick så jag la ner för dagen. Lite svårt att få utrymme för prowlern och MU under pågående klass. Får väl lägga in den i veckan David?

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar