tisdag 9 oktober 2012

Klagosång

Jag känner att det är dags för en liten uppdatering om knät. Knät är skit. De senaste två veckorna har knät varit sämre än det varit på hela året. Det där knaster/riv/grus ljudet har i det närmaste blivit ännu tydligare och det kommer vid varje knäböj jag gör. Det gör inte ont när jag tränar men i övrigt så har jag en ihållande smärta i knät nästan konstant nu. Inte så att det gör jätteont men smärtan är där hela tiden. Det är dags att få ett andra utlåtande på knät. Jag är absolut inte nöjd med den ortopeden jag haft som mest verkar vara intresserad av att ta patienter på löpande band. Han lyckas aldrig komma ihåg vem man är eller vilken typ av skada man har och verkar inte ens veta vad det är för ingrepp han ska göra när han opererar.

Jag är inte personen som går runt och gnäller men de senaste två veckorna har det blivit allt svårare att ignorera smärtan. Har ni tips på bra ortoped (som faktiskt tar sig tid att lyssna) så får ni gärna hojta till.

Måndagen

A. Hangpowersnatch TnG 3x4 50kg

Kändes inte riktigt ok idag. Svårt att få till en bra rytm. Det känns mer som om jag slänger upp stången istället för att få något pang i höften. Kanske för tungt.



B. Deadlift på viktplatta 5,5cm
80kgx3, 90kgx2, 100kgx1, 90kgx3, 100kgx2, 110kgx1

Tyvärr ingen video idag. Lite synd för jag hade velat se ryggen. Tungt på 110kg.

C. 4 varv på tid av:

3 Kippade MU
12 kippade HSPU

Vila 1min

11:15min

Mu skulle ha varit utan falsegrip men jag testade ett gäng gånger utan att få till en enda så det fick bli vanliga. Mu obrutna men tunga. Fick inte till min kipp i HSPU idag förran mot sista varvet. Olidligt tunga. På fredag är det tänkt att jag ska göra Diane. Måste se till att kippen funkar.

Tisdag

Pass på CFN

3 Varv av

20 Ringrodd
10 Hängstyrkefrivändningar 2x22kg
5 Burpee Squat clean thruster 2x22kg

8:57min

Inte nån vidare teknik alls. Blir slitigt med 2x22kg.

Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar