onsdag 28 november 2012

Rycker som en kratta

Ok, jag ska inte gå ner mig på grund av dåliga ryck. Jag hade faktiskt ett riktigt bra pass idag. Jag var stark i frontböj, mina BF-PU börjar få bra flyt, jag hade ett riktigt bra försök i handstående där jag gick lite fram och tillbaka på händerna i 5-6 sekunder och jag var riktigt snabb i mina prowler push/pull.

Synd då att rycken inte är riktigt klockrena. Det är just nu lite svårt att sätta fingret på vad som går fel i mina ryck. Min analys är att det är ganska så många faktorer som spelar in och det är olika saker som går fel i varje ryck. Jag är inte med i huvudet för det första. Mina ryck har känts så bra under en tid att jag tror att jag ska ta vissa vikter utan att anstränga mig. Det är nog mitt största problem. Ryck kräver mentalt fokus under alla moment. Starten måste bli bättre-Numi påpekade att jag stod väldigt smalt nästan med knäna inåt. Mina landningar måste göras lite mer distinkt och under stången utan att gå ut i sumostance. Jag provade ett ordentligt sittryck vid 67,5kg och stången flög upp lätt som tusan men jag hade ingen som helst kontroll över landningen. Kanske borde ta ett separat ryckpass och bara se till att det sitter. Naturligtvis så var inte alla ryck idag dåliga. Några var riktigt bra men det blandas med några riktiga bottennapp lite då och då.

A. Powersnatch
52,5kg x 2, 57,5kg x 2, 62,5kg x 2, 67,5kg x ett helt gäng! Tills jag var nöjd med tekniken.
70kg x 1 x 2, 60kg x 2

B1. Pausfrontsquat (räkna till 5 i botten, explosivt upp)
85kg x 2 x 3 + 3 vertikalhopp efter varje set
Tuuuuuuunnnggggt i botten.

B2. Sittande hantelpress
14kg x 6 x 3

C. Öva handstående 5min
Jag hade som sagt ett riktigt bra försök där jag stod/gick på händer under en 5-6 sekunder.

D. 50 BF-PU på tid (vanlig=no rep). Varje bryt 8 kippade HSPU
3:15min
Bröt upp PU efter 22, 32, 42. Lyckades få in några riktigt bra serier om 10-12 obrutna. Totalt 24st HSPU.

F. E2M På tid backande släpdrag 12m 70kg + 12m prowlerpush 70kg x 5
De tre första gick på 15 sekunder. De två sista på 17 och 18 sekunder. Mycket bättre tryck i benen idag! Sjukt mycket pump i låren när jag var färdig.

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar