onsdag 14 november 2012

Rygg

En vecka sen fiaskot. Jag tog fyra vilodagar och körde igång igen i måndags. Jag har alltså inte slutat med Crossfit. Ryggen är fortfarande inte tip top. Jag är stel i ryggslutet och framför allt så tar orken i ryggen slut fort. Det märktes framför allt i måndagens rodd. Det gick rätt snabbt utför.

Rycken har inte känts helt hundra sen jag kom hem från Florida. Nu känns de ju extra muppiga pga stelheten i ryggen men de kändes off redan innan. Måste försöka fokusera lite extra på dem framöver och hitta tillbaka till känslan jag haft förut.

Dagens pass var grisigt. Stel i rygg och i lite lätt bristande form gjorde att allt idag kändes väldigt tungt. Det var ett långt pass idag som lämnade mig helt urlakad.

A. Treor Powersnatch. Öka 5 kg var tredje minut.
50kg x 3, 55kg x 3, 60kg x 3, 65kg x 3, 70kg fail x 2
Inga jätteproblem med vikten idag men det var nog bara 65kg rycken som kändes riktigt bra. Lätta och kvicka. Gav 70kg ett försök utan att igentligen tro att jag skulle sätta en trea på den vikten. Jag har inte missat på 70kg på länge men idag ville det sig inte. Tänkte att jag slarvade på min första miss och försökte igen med ett ännu sämre resultat. Känslan i 70kg rycken var helt off.

B1. Pausfrontsquat. 5 Sekunder i botten.
75kg x 3 x 4. 3 Explosiva vertikalhopp efter varje set.
Jag såg nu att David skrivit "räkna till 5 i botten" inte 5 sekunder. Det kan ju vara en jäkla skillnad :) Hur som haver så stannade jag 5 sekunder i botten. Tuuuuuuugnt!! Mycket tungt. Så väldigt drygt att ta sig upp ur hålet där nere.

B2. Hantelpress 5, 5, 5, 6
Började med 18kg hantel i varje hand på första. Sänkte till 14kg återstående set. Ingen bra rörlighet i axlar/rygg idag. Jag kände mig oerhört begränsad och kunde inte riktigt låsa ut i toppen.

D. 4 Varv på tid av:

10 HSPU
10 Thrusters 30kg
10 Frontrackade utfallssteg 30kg
10 BF-PU
Vila 1min

12:57

Slut i axlar väldigt fort idag. Måste bli bättre på thrusters. Fick bryta upp dem på varv 3 vilket inte känns motiverat på 30kg. Ryggslutet gjorde väl sitt till också antar jag. HSPU blev också väldigt tunga på varv 3. Svårt att ta sats från botten när ryggen är så stel.

Mina butterflys börjar ta sig! Hade en 4-6st obrutna på varje varv. Svårare på slutet när energin tröt.

E. Backextensions 15 x 3

och så hade jag ju glömt C. Öva handstående i 5 min. Inte så mycket kraft över men jag hade nått bra försök.

Som sagt. Helt slut i kropp och själ.

Måndagen

A.High hang powerclean + jerk 70kg OTM i 10min.
Lite muppig övning som jag borde filma nästa gång. Lite osäker på om jag extenderar höften eller om jag bara droppar under stången.

B1. Snatch Pull. Paus 2 sek under knä med omspänning av rygg. 3 x 3 50kg
Bara märkligt. Drar helt fel när jag inte ska göra ett riktigt ryck. Mer övning behövs ifall jag ska fortsätta göra den här.

B2. Viktade ringdips.16kg 3 x 5.

C. 16x30sekunder rodd sub 1:45min/30sekunder vila.
Slutade efter 10 rundor. Krampkänningar i ryggslutet.

Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar