tisdag 20 november 2012

Back in business

Äntligen så börjar ryggen ge med sig! För första gången sen min misslyckade Diane så känner jag ingen begränsning i mina rörelser. Jag tar slut rätt fort i ländryggen men rörelseomfånget är tillbaka. Körde eget igår, måndag, och hann med lunchpasset idag på nordic.

Måndag

A. High hang powerclean + jerk OTM i 8min 75kg
Nu börjar vikten bli lite svår att få upp från high hang. Måste få till mer klipp i knän/höft. Mot slutet så landade jag väldigt brett med fötterna = sumostance.

B1. Snatch Pull med paus 2 sekunder precis nedanför knä med omspänning av ryggen. 50kg x 3 x 3
Jag måste verkligen koncentrera mig på den här. Hälften av gångerna så blir det inget klipp (som i ett riktigt ryck) utan bara ett drag upp.

B2. Viktade ringdips 20kg x 4 x 3
Fick inte upp sista repen på de två sista seten. Tungt i botten.

C. 16x
30 sek rodd sub 1:45
30 sek vila

Höll mig på 1:43-1:44 på alla. Kändes mentalt jobbigt kring 8-10. Fick lite bättre flyt mot slutet. Tungt men nyttigt.

D. Backextensions 15 x 3

E. Ensidig hamstringstöj, 2 min per sida.


Dagens pass på nordic

Hata wallballs!

Heja, heja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar