tisdag 5 juni 2012

Tydligen så är jag inte starkare än så här

Körde Grace för första gången idag på CFN. 6:15 min tog det. Känner mig faktiskt ganska så besviken. Jag trodde nånstans att jag skulle göra den något snabbare. Jag kan skylla på en hel massa - sent/hårt pass igår kväll, morgonpass, dålig teknik i pushjerks, 2 st no reps osv, osv - men till syvende och sist så får jag inse att 30 st C&J på 60kg är för tungt för mig. I alla fall för att hålla någon som helst fart. Min bästa C&J ligger ju på 70kg. Tekniken i mina cleans satt aldrig riktigt idag och stången kraschar rätt hårt på mig vid varje vändning. Mina push jerks var ganska tama idag också. Jag fick inte upp stången vid 2 tillfällen utan fick snällt plocka ner och göra om.

Jag har nog aldrig varit så sugen på att bryta en wod som jag var idag. Nånstans vid rep 10 så började jag faktiskt fundera på vad jag skulle komma med för ursäkt för att få lägga av. Jag får väl känna mig nöjd över att jag inte valde den vägen i alla fall. Och så ser man alla dessa bestar som slänger de där 60kg som papper på runt 2 minuter. Jag vill också vara stark. Helst nu med detsamma!

Det värsta av allt är att jag vill göra om den här jävla woden ganska så snart. Go figure?


Tränade söndag och måndag också:

Söndag pass 1

Wu
Du
2 Strikta Mu
Boxhopp 10 x 3
Modifierad Burgener
Stretch

A. 1 Hangsnatch + 1 Snatch + 3 OHS med 3 sec paus i botten.
30kg, 40kg, 45kg, 50kg, 55kg
Gjorde faktiskt ett försök på 60kg. Satte hangsnatchen men den efterföljande snatchen blev för tung. Får vara nöjd med att jag klarade serien på 55kg.

B1. Frontrackade utfallssteg bakåt 8/8 x 3 50kg

B2. Kippade Mu övergångar Amrap -1
5, 4, 5
Kippen kändes ok idag. Däremot så måste jag komma underfund med varför jag får sånt gung på ringarna. Det blir extra jobbigt att göra mu när man gungar fram och tillbaka så där.

C. På tid:

10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs
4:25

Börjar misstänka att jag räknade fel på nått sist jag gjorde den här. Att jag skulle ha varit nästan 30sek sämre nu känns inte realistiskt. Mina CTB kändes bra och visst tog jag nån andningspaus på golvet mellan mina wallclimbs men inte mer än sist.

D. L-hang amsap x 3
30s, 28s, 15
Bättre! Framför allt på varv 2 där jag inte vek ner mig.


Måndag pass 2 på Actic.
Sent som tusan på kvällen och jag hann inte med allt innan stängning.

Wu
Same same

A1. Marklyft
70kg x 3, 80kg x 3 90kg x 12
Ingen film på mina marklyft idag men det kändes bra hela vägen.

A2. Viktade dips
20kg 5 x 3

B. 21-15-9
KB-svingar 24kg
Burpees
3:49

Tre sekunder bättre än sist. Förra gången så höll jag ett hyfsat jämt tempo genom hela metcon. Den här gången så ville jag se hur långt jag skulle hålla om jag satte full fart från början. Svingarna gick nog inte så värst mycket snabbare men första setet burpees avverkades i rasande fart. Det höll fram till 5 burpees på varv 2. Gick väldigt sakta efter det. Hostade sönder mig själv efter det här passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar