torsdag 21 juni 2012

Christine

Ville få in ett pass innan helgen då det inte blir så mycket träning midsommarhelgen. Mötte David när jag kom och han tyckte jag skulle köra Christine idag. Som en måttstock på hur träningen under juli faller ut. Jag lär väl göra om den i augusti nån gång antar jag. Not looking forward to it. Jävla getpass! Rodd och marklyft är ju inte min grej. Marklyften var dock det ända som gick hyfsat idag. Jag har aldrig gjort Christine förut och visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Rodden dödade mig totalt och jag tog det alldeles för lugnt i boxhoppen. Började med att kliva upp och ner innan David sa till mig att börja hoppa. Första rodden gick på 1:50, andra och tredje på runt 2:05, 2:10. Kom in på tiden 10:53. Känner mig lite missnöjd med den tiden så här några timmar senare. Borde ha hållt jämnare fart i rodden och boxhoppen är ju bara svagt pannben. Minst en minuts förbättring till nästa gång? Vi säger så.

Wu
Same same
Mina du's börjar ta sig. Tror jag hade 10 obrutna som bäst idag. Nöjd.

A. Power Clean+Push Jerk 2RM, sen 3st i minuten i 5min 85% av 2RM
30kg, 40kg, 50kg, 60kg, 65kg, 70kg, 75kg (PR)
64kg x 3 x 5

Nytt PR i C&J (x2). Lite efterpress på de sista push jerksen. Tror att jag måste komma mer/snabbare under stången. Lite mer bestämd helt enkelt.

B. Christine
3 Varv av:

500m rodd
12 Marklyft 72,5kg
21 Boxhopp 50cm

10:53

C. Amrap 8min TGU 24kg
5st. Här behövs det övning! Så svag i TGU. No rep på 2 st då jag tappade på nervägen.



Onsdag (dag 3)

Wu
same, same.

A. På minuten i 10min.
3 Frontsquat 70kg
Lite tungt på sista 2 men överlag lätt.

B. 1-10 på tid av obrutna Toes through rings + DU + OHS 30kg
Förstod inte hur David tänkt den här så jag gjorde min egen variant med 10st DU (inte obrutna) på varje varv.
12:30 Double unders tog tid! Mycket fippel i början, bättre mot slutet.

C. Rollouts "hjulet".
3x5
Får inte riktigt till den här övningen som den ska göras. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar