fredag 29 juni 2012

Double under's

Började min uppvärmning idag som vanligt med 5min double unders. Satte knappt två stycken på raken under hela tiden. Kände mig inte så värst peppad inför dagens metcon då den innehöll du's.

Dagens pass

A. På minuten i 10min 3FS 70kg
Eftersom jag inte kommer ha nått rack i stugan under juli så är ordern från David att stången ska frivändas upp. Visste inte riktigt hur jobbigt det skulle bli så jag stannade kvar på samma vikt som förra veckan. Inga större problem alls faktiskt. Lite tunga böj på de två sista seten men annars lätt.

B. 1-10 på tid av obrutna toes through rings + (1+2+3+4+5x2) DU + OHS 30kg
7:37
Alla double unders obrutna och på första försöket alla varv! Sjukt nöjd! Kanske läge ändå att göra den som tänkt upp till 10 du's? I övrigt så var jag lite seg de första 2-3varven. Kände mig lite stel i höger axel i TTR och det släppte först efter varv 3. Inte direkt nått driv heller i ohs. Tungt först på sista 2 varven.

C. Rollouts 3x5 90sec vila
Känns som om jag gör den här fel. Får inte till samma känsla som när jag körde den med David. Försöker att inte böja i höften men kanske att jag inte riktigt håller hollow positionen?

Får se hur jag modifierar programmet nu i veckan. Beger mig ut i skärgården men kommer inte ha någon skivstång första veckan. Ringar + 24kg kettlebell är vad jag har att röra mig med. Största problemet är att jag är alldeles för snäll när jag ska försöka hitta på pass åt mig själv.

Edit: Höll på att glömma! Avslutade dagens pass med lite mer double unders. Efter lite fippel så fick jag in 25-30st obrutna (jag blir så jävla exalterad att jag glömmer räkna). Mycket nöjd!

1 kommentar:

  1. Oj, 25-30 UB! Lätt du ska köra passet som det var ordinerat!
    Mailar dig angående passförslag.

    Förresten ta bort den där säkerhetsinställningen som ska förhindra spam i kommentarerna, jag ser knappt själv vad det är för ord :)

    SvaraRadera