tisdag 26 juni 2012

På pappret lätt

Har vaknat två morgonar nu med ont i halsen och slemhosta. Tänkte ta ledigt igår från all träning men efter att ha fotograferat träning för Friskispressen på förmiddagen så kom suget över mig. Dag 7 på min nya programmering stod på schemat och det såg inte så jobbigt ut.....

4 Varv av:
20m utfallsgång frontrackat 40kg
10 Clean thrusters 40kg
15 Ring-Pu

Vila 5min
Vila 10min mellan varv 2 och 3-öva handgående den pausen.

2:41 (Varvtid 2:41)
11:07 (Varvtid3:26)
24:55 (Varvtid 3:48)
34:49 (Varvtid 4:54)

Well vad säger man? Mådde mest illa hela tiden. Jag hade så mycket syra i armarna efter varv 2 att jag inte ens övervägde att öva handgående. Teknikmässigt så finns här mycket att ta av. Varken mina clean-thrusters eller mina ring-pullups var några höjdare. Fick inte till så mycket höft i pullupsen och mina clean-thrusters var mer styrkefrivändning-frontböj-pushpress. David gjorde sitt bästa för att mana på mig men jag hittade aldrig några extrakrafter. Sista varvet tog ju snudd på dubbelt så lång tid som det första. Ska öva lite mer teknik på både clean-thrusters och ring pullups innan jag kör den här igen.

Vilodag idag. Ryck imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar