måndag 18 juni 2012

7,5kg PR

Kort och snabb uppdatering av dagen. Ingen träning alls sen i torsdags. Lite för mycket aktiviteter och jobb för att hinna. Träning med David idag och lite genomgång av den nya programmeringen. Drar den inte nu men det ser kul ut om jag bara får tag i allt jag behöver då jag tillbringar hela juli i en stuga i skärgården.

Dagens stora behållning var rycken. Att jobba upp ett 2RM var målet. Upp till 60kg var det rätt lugnt sen började jag missa en del. Satte några ettor på 60 men det tog ett tag innan jag fick upp min andra men när den väl satt så satt den bra. David tyckte vi skulle gå på ett nytt pr när vi ändå höll på. Så 62,5kg flög upp, 65kg flög upp och 67,5kg flög upp. En trevlig liten höjning av mitt pr med 7,5kg! Rycken känns riktigt bra nu. Kroppsvikt börjar kännas som ett riktigt rimligt mål att ta inom en snar framtid. 73kg. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar