lördag 31 mars 2012

Lördag

Pass 1

Wu
5min DU. Gick riktigt dåligt idag.
2 Strikta Mu. Strikta mu är lätt!
10 Boxhopp 30cm x 3 20sec vila
Modifierad Burgener
Stretchövningar

A. 1 Hangsnatch + 1 Snatch + 3 Ohs med 3 sec paus i botten.
30kg, 40kg, 45kg, 50kg, 52,5kg
Förutom sista setet så kändes snatch bra idag. Lätt och ledigt. Nått sker i mitt huvud när jag ska snatcha mer än 50kg. Helt plötsligt så börjar jag landa i nån form av sumostance när jag ska möta stången. Inte vackert och inte gör det saken lättare heller. Måste sluta med det och våga gå djupare på samma ställe.

B1. Frontrackade utfallssteg bakåt.
50kg 8/8 x 3
Ökade vikten från 40kg till 50kg idag. Tungt men görligt. Måste våga pressa mig själv mer.

B2. Kippade Mu övergångar Amrap-1
5, 3, 3
Bättre än sist men hittar inte riktigt nån rytm i kippen. Hade inte heller fått godkänt på ett par stycken då jag inte riktigt hänger ut i botten.

C. På tid
10-8-6-4-2 CTB-PU
5-4-3-2-1 Wallclimbs
4:03 (4:35 förra veckan) Bästa tiden hittills med råge.

D. L-hang Amsap x 3 vila 1min
30s, 15s, 8s
Här vek jag ner mig. Måste tvinga mig själv att stå ut med lite smärta helt enkelt. Jag kollar klockan för mycket och nöjer mig med 30s på första. Svagt. Skulle behöva ha någon att köra mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar