torsdag 21 mars 2013

Rast/Vila

Det är lite dåligt med uppdatering just nu. Fortsatt mycket jobb och när jag väl tänker att jag ska skriva blogg så skiter sig saker. Jag är "on hold" just nu vad gäller träning. Min vänsterhand vill inte vara med längre. Mina lilla fadäs med den tappade skivstången har pajat nått. Tisdagens pass fick avbrytas trots i mitt tycke ganska tappra försök att köra vidare. Det hugger till nått alldeles jävligt i hela handen när jag belastar den. Röntgade handen igår och fick i alla fall besked på att det inte syns några skelettskador. Vilket nästan känns tråkigare än denna odiagnosticerbara smärta. Läkarens dom - inga tunga lyft på minst tre veckor! Jaja, får se hur jag följer det. Cleans verkar ju funka....kanske. Nu blir det lite rast/vila och ett försök på 13.3 om nån dag sen får vi väl modifiera mina pass till något minde handintensivt.

Och så gjorde jag 13.2 x 2 :) Mitt första försök i fredags gick ju under all förväntan så jag beslöt mig för att köra den igen på söndagen. Kanske slitigt för kroppen men jag behövde få göra om den för självkänslans skull. Nu fick jag in ett helt varv till för ett resultat på 234 reps. Inte särskilt bra men så bra som jag kan göra den just nu.

Tisdagens pass:

A. Snatch 65 kg x 1 x 6
Aj, aj, aj. Lätta, men satan vad snett det blir i botten när jag inte riktigt vågar stödja skivstången på handen.

B. Clean & Jerk 90 kg x 2, 80 kg x 4
Fick sänka vikten efter att jag missat den tredje på 90 kg. Mina jerks blir inge bra när jag inte riktigt vågar lägga vikten i handen. Svårt att säga så mycket om tekniken på det här passet. Varken i snatch eller C&J. Jag är helt klart mycket störd av handen. Sen måste jag jobba på min rörlighet. Nu får jag inte med mig lillfingrarna runt stången på någon frivändning. Det tar kraft att rätta till händerna innan jerken.



C. Frontsquat 85 kg
3, 3, 8 eller 9
Mycket bättre än sist. Fokus på jämn belastning på båda benen.

D. 2x allout

15 Thrusters 45 kg
15 CTB-PU
15 Lat burpees

Vila 6 min mellan varv
1:42 på första varvet. Bröt andra efter fem thrusters pga handen. Den pallade inte mer. Borde ha packat ihop här och gått hem men jag tänkte att cleans borde ju gå bra.

E. 2x allout

10 PC 45 kg
15 TTB
10 Clean 45 kg
10 Wallballs 9 kg

Bröt på efter 5 cleans. Handen riktigt kass och min teknik var under all kritik. Grät en lite skvätt och gick hem.

10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar