söndag 10 mars 2013

Stressat

Jag gillar inte att träna när jag har en tid att passa. Lite lätt stressat pass idag vilket direkt ger sämre teknik och utrymme för slarv. En missad frivändning gav mig nästan en bruten tumme. 2RM i clean på schemat idag. Kände mig fräsch när jag kom till Nordic idag men 13.1 gav sig till känna så fort jag satt igång med dagens träning. Mina trasiga tummar värkte nått alldeles fasligt och armar och axlar kändes helt stekta. Jag var lite väl snabb i upptakten och tekniken blev bara sämre ju tyngre det blev. Jag fick upp en tvåa på 95 kg och en första på 100 kg men mitt andra försök kollapsade helt i botten och jag tappade stången bakåt på min tumme. Folk såg lite oroliga ut när jag började skrika. I nån minut så var jag riktigt orolig att tummen var bruten. Det lugnade ner sig och ingen svullnad märktes så jag körde vidare. Måste försöka bibehålla fokus även om det är tight med tid. Det är lätt att glömma hur lätt det är att göra illa sig med skivstänger som väger 100 kg.

A. 2RM Clean
40 kg x 2, 60 kg x 2, 70 kg x 2, 80 kg x 2, 85 kg x 2, 90 kg x 2, 95 kg x 2, 100 kg x 1

Fasligt vad svårt jag har i botten nu för tiden. Jag blir sittande nere i hålet i säkert 1-2 sekunder innan jag börjar knega mig uppåt. Måste få nått fix för det där. Tvåan på 95 kg var helt vidrig. Mycket lätt att ta sig under stången på alla försök idag.

B. Marklyft
3 x 117,5 kg - 2 x 125 kg - 1 x 132,5 kg - 3 x 125 kg - 2 x 132,5 kg - 1 x 140 kg

Lätt! Vet inte hur ryggen såg ut men alla lyft lätta.

C. OTM i 10 min:

10 TNG Boxhopp 60 cm
10 Ryska Svingar 24 kg

Fortfarande en sopa på boxhopp. Tng typish....låren dog efter varv sex. Men jag känner att det här är bra för mig. Ungefär 40 sekunder på varv utan att förta mig.

Backextensions fick utgå idag. Lägger in dem imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar