fredag 8 mars 2013

13.1

Så var det dags. 13.1. Jag måste erkänna att jag hade lite ångest inför det här passet. Fokus har ju legat på C&J sista tiden och tng ryck har ju inte direkt varit på schemat. Det gick ganska så precis som jag hade förväntat mig även om jag hade hoppats på att få några försök på 75 kg innan tiden rann ut. Nu hann jag klart mina ryck på 61 kg och tio burpees för en total på 140 reps. Min plan var att hitta en pace på burpees som lät mig jobba i ett ganska så kontinuerligt tempo och inte bränna ut mig inför rycken. Det gick med Davids hjälp :) Redan efter fem burpees så började David hojta till mig att slå av på tempot. Det var nog bra även om de första 40 kändes som en hel evighet. Körde femmor på 35 kg och treor på 61 kg. Jag trodde nog inte riktigt själv att jag skulle lyckas med treor hela vägen på 61 kg men det gick. David såg till att jag inte var för snabb fram till stången mellan seten och då höll det hela vägen. 16:02 på sista rycket innan mina sista tio burpees. Noll energi kvar på sista omgången burpees. Hade jag inte haft hela CF Nordic som pep så hade jag gjort ännu färre. Tack alla som var där och hejade! Otroligt häftig känsla att ha så många som hejade under mina ryck. Ledsen att det rann snor och blod lite här och var men jag fick ju känna mig som en liten hjälte med all pep. Tack!

13.1

17 minuter timecap

40 Burpees
30 Ryck 35 kg
30 Burpees
30 Ryck 61 kg (16:02)
10 Burpees

Nu öl!

Edit: Jag tror jag gjorde Isabel snabbare idag än vad jag gjort förut :)

Edit. edit: Jag vill passa på att be om ursäkt för att jag dumpade vikter för kung och fosterland och för att jag glömde bort att rengöra stången efter mig. Den var inte så vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar