onsdag 13 mars 2013

Slut som artist



Det var länge sedan jag kände mig så osugen på att träna som idag. Det bar emot att ens värma upp. Min kropp känns mörbultat och stel. Jag har ont i mina handleder, min vänstra tumme, mina händer är trasiga/fulla av förhårdnader (vilket gör det sjukt jobbigt att hänga i pull up räcket) och jag känner mig inte direkt full av energi. Jag blev tvungen att ägna några ögonblick åt lite pep talk innan jag ens ville ta i skivstången. Mitt pep talk brukar vanligen bestå av - "harden the fuck up, ditt klena lilla kräk"

Jag var lite orolig över att handleden inte skulle palla idag heller då måndagens pass fick modifieras en hel del. Idag gick det betydligt bättre. Helt klart så är det nått skit med handleden och jag stördes rätt mycket av att det gör ont men det gick att köra både snatch och C&J idag. Snatchen helt klart värst då det känns som om handen ska brytas av. I övrigt så vek jag ner mig på dagens flås. Händerna pallar inte pullups just nu särskilt bra, wallballs måste vara hatövning nr 1, DU's med flås suger och min rodd var svag.

Gnäll, gnäll, gnäll. Segern idag ligger i att jag genomför mitt pass trots att jag känner mig slut som artist. Kan vi hoppas på nått som inte trasar sönder mig till 13.2?

Dagens:

A. Snatch 60 kg x 1 x 6

B. C&J 85 kg x 1 x 6

Frivändningarna var väl ok idag. Mina jerks var crap. Helt klart störd av handleden. Vikten lätt.

C. Frontsquat 85 kg
3, 3, 8

Efter tredje på set tre så tar höger ben över showen helt. Tycks inte riktigt få upp lika många med jämn belastning på båda benen.

D. 3 Varv på tid av:

5 Thrusters 43 kg
5/5 Utfallssteg 43 kg
10 CTB-PU

3:54. Klarade sub 4min vilket var målet men mina CTB var sjukt svaga och väldigt uppbrutna. Det gjorde helt enkelt för ont att hänga i räcket mer än fyra reps.

vila 3 min

1000m rodd

3:45 minuter med nöd och näppe. Samlade på mig mycket syra sista minuten.

vila 3 min

21-15-9

Wallballs 9 kg
DU

5:10 minuter! Usch! Svag i wallballs och första 21 DU's tog över en minut. Mycket fippel.

vila 3 min

1000m rodd

3:55 minuter. Inget kvar i tanken här. Fick köra hårt sista 300 m för att klara 3:55. Jag verkar ha svårt med all rodd som inte ligger inom det intervall jag tränat på.

Måndagens pass:

Pushpress och jerks utgick pga handleden

C. Sittande hantelpress 22 kg
4, 4, 2

Enormt tungt. Så här tungt var det inte sist. Kan vara en efterdyning av 13.1.

C2. CTB-PU 5 kg med paus i topp. Supinerat grepp.
5, 5, 6

Det tar sig. Ont i händerna.

D. 10 amrap

6 CTB-PU
6 TTB
6 HSPU

7 Varv + 2 Pull ups. Som sagt, ont att hänga i räcket. Bröt till och med TTB vilket jag aldrig behövt göra med så lågt antal. HSPU lätta.

E1. Rollouts
3 x 5 40 cm

E2. Backextensions
3 x 15

Slängde in mina backextensions här då de inte hanns med sist. Rollouts och backextensions kan jag INTE rekommendera som övningar att köra tillsammans. Fy fan! Rolloutsen blev mycket lidande.

2 kommentarer:

  1. Tjena micke! provade kommentera tidigare så nu kanske det blir två st.
    Tack för en inspirerande blogg, Funderar lite på hur du lägger upp dina pass. Gör du det själv, eller har du nån som hjälper dig med det ?
    Av det jag läser så tycker jag vi ligger jämnt på vikter/tider.
    Hade varit super om du hade velat hjälpa mig med programering eller några tips åtminstone
    MVH David

    SvaraRadera
  2. Hej David

    Kul att du gillar bloggen. Jag har själv ingen vidare träningsbakgrund så jag anlitar en kille som heter David Englund som sköter min programmering. Du hittar honom i länklistan uppe till höger. Crossfit Dave. Jag kan varmt rekommendera honom. Han vet vad jag behöver jobba på och har grymt bra koll på det mesta. Jag är inte kompetent nog att ge några programmeringsråd tyvärr :)

    SvaraRadera