onsdag 6 mars 2013

Många lyft



Många lyft idag. Några bra, några dåliga. Mina snatchar känns lätta men det är nått med tekniken som inte känns helt hundra ändå. Klar förbättring på stångbanan. Nu åker den inte bakåt lika mycket som förut. Mina C&J är so and so. Drar fortfarande för tidigt med armarna och jag kommer inte rikigt ihåg vad jag hade för fix där. Alla mina frivändningar sen operationen känns sjukt tunga i botten. Mina jerks var klart sämre idag än i förrgår. Lite okoncentrerat och slappt. Måste vara rappare och mer distinkt! Även 80 kg känns tungt när man såsar. Ska försöka hinna med lite aktiv vila imorgon innan jag kör open-passet på fredag.

A. Snatch 55 kg 1 x 8

B. Clean&Jerk 80 kg 1 x 8

C. Fronsquat 80 kg
3, 3, 8

Tungt i botten. Ställde mig lite bredare på sista setet. Det hjälpte.

D. Varannan minut i 10 minuter:

5 Thrusters 43 kg
5/5 Utfallssteg 43 kg
10 CTB-PU

Svårt att få nått bra tryck i mina thrusters. Blir mycket jobb för axlarna. Men inte så farlig med bara 5 per varv. Höll även CTB obrutna hela vägen. Varje varv på 55-60 sekunder.

E. Rollouts 3 x 5 Cirkus 50 cm

Nu hittade jag rätt muskler och teknik :) Jag kommer väl inte lära mig älska "the wheel of torture" men idag kändes det som om den gav något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar