söndag 3 mars 2013

Åter bland de levande

Sex dagars vila blev det. Magsjuk/illamående och sjukt mycket jobb under hela veckan. Att träna har inte varit på tapeten. Jag var lite orolig över formen när jag kom till Nordic idag. Så många vilodagar kan inte vara bra. Oron var ganska så obefogad. Efter ett par frivändningar så kändes det som om jag var back in business. Det enda som möjligen kan ses som mindre bra var min rodd. 8 x 1min rodd/1min vila i 1:42.5 tempo höll inte hela vägen. Den kändes lätt fram till intervall 7 då jag gick hårt in i väggen. Jag lyckades inte ens hålla 1:45 tempo på de två sista. Hur som helst så är jag inte helt missnöjd. Jag gick ut lite väl hårt på de fyra första och brände rätt mycket krut. Jag skulle ha hållit mig tightare min pace från start.

A. Clean 3 RM

40 kg x 3 x 3, 60 kg x 3, 70 kg x 3, 75 kg x 3, 80 kg x 3, 85 kg x 3, 90 kg x 1 (Nr 2 miss), 90 kg x 3 (PR)

Bra teknik på de lägre vikterna. Drar tidigt med armarna ju tyngre det blir. Missade andra på 90 kg först och blev lite arg på mig själv för att jag inte kämpade och gjorde ett försök till :) Mycket lätt att ta sig under vikten idag däremot väldigt tungt i botten.

B. Marklyft
3 x 117,5 kg, 2 x 125 kg, 1 x 135 kg
Allt lätt fastän jag var slarvig på sista och typ inte spände nått innan drag :)

C. 8x
1 min rodd 1:42,5/500m
1 min vila



D. 3 x 15 Backextensions.
De bränner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar