måndag 25 februari 2013

På banan

Ja nu känns det som om jag är tillbaka. Knät låter inte och ingen smärta som jag kan härleda till träningen än så länge. Fortfarande lite knöligt och stramt men det känns som om knät är stabilt. Ett av Davids pass igår och ett lunchpass idag på CFN. Jag hade inte riktigt planerat för ett Nordicpass men det såg kul ut.

OTM i 10 min
5 Pushjerks 60 kg

3 Varv av:

8 Pushjerks (min vikt 60 kg)
6 Marklyft (samma vikt)
8 Burpee tuc jump

3:00 min

Ska jag vara helt ärlig så hade jag nog fått några no rep på mina tuc jumps. Satan vad jobbiga de blev! Pushjerksen obrutna men de sög rätt hårt på sista varvet.

Gårdagens pass blev en grisig och något ofokuserad historia. Jag måste tänka på tekniken mer och inte bara kötta på.

A. Marklyft 120 kg x 3 x 3

B. 5 Paus frontsquat + 5/5 utfallssteg bakåt 60 kg x 3
Sjukt grisigt och tungt i botten. Fick bryta efter frontsquatsen på varv tre och andas innan jag kunde fortsätta med utfallsstegen. Här märktes det tydligt att jag lägger det mesta av vikten på höger ben.

C. OTM i 5 min

8 Thrusters 30 kg
3 MU

30 Sekunder/varv minut 1 - 39 sekunder/varv min 5

Vila 3 min

OTM i 5 min

5 TnG PC 60 kg
5 HSPU

35 sekunder/varv min 1 - 59 sekunder/varv min 5

Sista otm med pc och hspu var riktigt slarvig. Muscle cleans dödar armarna rätt fort och då får HSPU lida. Det var på håret att jag fick in alla reps sista minuten.

Heja, heja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar