söndag 23 december 2012

Five minute Nate

Min förkylning har visat sig vara av den envisare sorten och i kombination med att jag inte direkt har kört nått mycket laktat på sistone så blev dagens pass en smärre pina. Tre stycken 5 minuters amraps med 3 minuters vila emellan tog fullständigt musten ur mig. Jag behöver mera såna här pass känner jag. Pass som tar mig utanför min comfort zone.

A. Powersnatch E2M 60kg x 3 x 8

Min snatch kändes bättre idag än vad den gjort på länge. Visst hade jag några missar/inte så snygga snatchar idag också men det är svårt att bibehålla bra form med den vikten/volymen över så lång tid. Jag tenderar att slarva med farten när jag blir lite trött och får inte med mig farten från höften. Nu räddar jag dem allt som oftast ändå men det är ett mönster som kommer igen i andra övningar också - som mina squat clean thrusters i efterföljande amrap.

B. Amrap 5min (5 minute Nate)
2 MU
4 Kippade HSPU
8 KBS 32kg

5 Varv på sekunden

Stod mitt i en pågående klass och gjorde mu's vilket störde mig när jag inte kunde kippa ordentligt. Svingarna var väldigt tunga vilket förvånade mig - sist jag gjorde Nate så tyckte jag svingarna kändes lätta.

Vila 3 min

Amrap 5min
5 CTB
5 Squat clean thrusters 43kg
5 60cm Boxjump

3 Varv + 2 clean thrusters

Nu fick jag syra på allvar! Jag får sånt sjukt jävla påslag av squat clean thrusters. Jag vet på riktigt inte vart jag ska ta vägen när jag gör dem. Slarvig som fan också i utförandet. Muscle cleans, följt av en frontböj med kollapsad rygg för att sedan falla fram på tårna och göra en thruster! Skärpning. Squat clean thrusters får kanske bli ett återkommande moment i min programmering?

Vila 3min

Amrap 5min

8 BF-PU
8 Burpees
8 DU

3 Varv + 5 Burpees

Här märks det att jag är nybörjare på BF-PU(och fortfarande ingen stjärna på DU) för så fort jag är lite trött så försvinner tekniken. Första varvet gick väldigt bra sen fick jag inte till 2 sammanhängande BF och inte mer än 3-4 DU's på raken.

Nu jävlar ska det julfrossas!

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar