tisdag 18 december 2012

Speed is allt!



Ni som följt mig ett tag vet ju vilka problem jag haft med marklyft så därför var jag tvungen att klippa ihop en liten idolfilm på mig själv när jag nu äntligen fick upp 145kg. Det är inte snyggt men det skiter jag i. Stånghelvetet kom upp! Rickard sa det igår när jag misslyckades med 145kg och David har sagt det tusen gånger - mera fart! Jag sket i att tänka så mycket idag utan bestämde mig bara för att lyfta stången så fort jag kunde på det sätt som kändes naturligt. Visst, ryggen släpper tidigt men jag behövde få upp den här vikten för min mentala hälsas skull.

Dagens pass i övrigt

A. Highhang powerclean 75kg x 2 OTM 10min

Höll bra teknik hela vägen tyckte jag.

B1. Deadlift till knä, släpp ned.
130kg x 3 x 3

Jag gjorde några vanliga marklyft upp till 130kg innan den här. 130kg kändes lätt så jag slängde på 145kg för ett nytt försök. Sjukt glad över att jag tog det beslutet. Efterföljande marklyft till knä var inte vackra dock. Ryggen var inte riktigt med.

B2. Viktade ringdips 18,5kg 5 x 3

Lätta idag!

C. Rodd
20x
30sek 1:45/500m
30sek Vila


Lite lätt slutkörd i längryggen efter gårdagens och dagens marklyft men höll tempo hela vägen. Ökade till 1:42 på de två sista.

D. Rollouts 3x5

Heja, heja!


3 kommentarer:

  1. Grattis!! Med som nya snabba skorna kommer 100 kg i C&J innan nyår. //Andreas

    SvaraRadera