torsdag 27 december 2012

Snart så, här också.......

Det går framåt. Nytt PR i jerk idag med 100kg. Det var inte en snygg jerk men den satt. Kanske, kanske att jag hinner sätta 100kg i C&J innan året är slut. Jag har igentligen ingen aning om varför det skulle vara viktigt att sätta den innan året är slut men........så är det i alla fall. I övrigt så har jag tillsammans med David tagit ett beslut om open passen som kommer. Realistiskt så har jag inte så mycket att hämta i open så vi lägger inget större fokus på det. Bättre att lägga all kraft på RCFFC och se till att jag blir så stark som möjligt innan det är dags att träna flås/laktat inför den tävlingen. Jag kommer att göra openpassen så klart men jag kommer inte att träna något flås inför det.

Dagens

A.E3M 2 pushpress vid fail fortsätt inte i samma set med jerk, vila 3 min och kör jerks på samma vikt istället 2st.
PP 65kg x 2, 70kg x 2, 75kg x 2, 80kg x 2, 85kg fail (tvärstop vid 85kg)
SJ 85kg x 2, 90kg x 2, 95kg x 2, 100kg fail, 100kg x 1 (PR)

Mina splitjerks var inte särskilt snygga idag. Den bästa var den andra på 95kg, lätt som papper. Missade  första på 100kg men kände att den skulle sitta på ett andra försök. Och det gjorde den. Jag fegade rätt rejält och gick knappt under men det gick ändå.

B1. Pausfrontsquat (räkna till 5 i botten, explosivt upp
85kg x 3 x 2 + 3 vertikalhopp efter varje set

Sjukt tunga.

B2.Upphöjda HSPU 15cmx4x2

Fegade och körde på 5 cm upphöjning. Första set gick bra. Klarade bara 2 i andra set. Ska det vekligen vara strikta hspu? Helt slut axlar efter pushpress och splitjerk.


C1.Frontrackade utfallssteg bakåt 55kgx12x3

Lätta.

C2.Sittande hantelpress 14kgx5,5,9

Väldigt mycket lättare än sist.

C3.AMRAP MU-övergångar utan falsegripx3
3, 1, 2

Muscle ups utan falsegrip handlar bara om att komma högt upp i kippen och våga slänga sig framåt på toppen. Fegar man så failar man.


Gårdagens pass

A.Highhang powerclean  OTM 8min 80kgx2

Nu får jag börja fånga dem djupare. Panget i höften är bra men nu är vikten så pass att det är svårt att få ordentligt med fart på stången med den lilla ansatsen.

B1.Deadlift till knä, släpp ned.  135kg x 2 x 3

Jag får inte upp den här vikten med nån vidare snygg rygg tyvärr.

B2.Ringdips 20kg x 5, 5, 6

C.Rodd
15x
30 sekunder 1:42min/500m
30 sekunder vila

Rodden var tung. Väldigt tung. De fem sista intervallerna låg runt 1:43-1:44. Måste tänka på att skaka ur benen mellan intervallerna. Nu fick jag syraskuld tidigt och blev aldrig av med den.

D.Rollouts 15 cmx5x3

Heja för fan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar