torsdag 20 december 2012

Inget tryck

Kanske lite sliten efter de senaste dagarnas träning. Kanske lite dålig sömn inatt. Kanske att jag tränade senare än vanligt idag och inte fått i mig särskilt mycket mat under dagen. Hur som helst så saknade jag tryck idag. Dagens pass innehöll mycket axlar med pushpress, splitjerks, hspu, och hantelpressar med hantlar. De inledande pushpressarna och splitjerksen gick väl ganska ok men jag fick ta i mer än vanligt och när det blev dags för upphöjda hspu så fanns där inget kvar. Inget alls! 10cm upphöjda hspu blev först 5cm (som inte heller gick), sen vanliga hspu från golvet (som inte heller gick!) som sen blev kippade hspu som jag fick upp med nöd och näppe. Ska bli spännande och se hur axlarna mår imorgon.

A. E3M 3 Pushpress. Fortsätt med Splitjerks vid fail.
Pushpress 60kg x 3, 65kg x 3, 70kg x 3, 75kg x 3, 80kg x 3, 85kg fail
Splitjerks 85kg x 3, 90kg x 3, 95kg x 1

Sånär att jag fick upp en andra på 95kg men jag var lite för trött. Lite ovant med de nya skorna också.

B1. Pausfrontsquat (räkna till 5 i botten)
80kg x 3 x 3 + 3 vertikalhopp efter varje set

Tungt idag. Tappade stången i bottenläget på sista rep i set 2. Skärpte till mig på sista set.

B2. Upphöjda HSPU 10cm x 5 x 3

Som sagt. Jag skalade, och skalade och skalade. Till sist så blev det kippade hspu utan upphöjning. Noll kraft i botten.

C1. Frontrackade utfallssteg bakåt 50kg x 16 x 3

Hyfsat lätta men jag måste nog erkänna att jag inte riktigt tar ut stegen idag.

C2. Sittande hantelpress 14kg x 5, 5, 5+

5,5,5+ blev 4, 4, 5. Ingen kraft. Särskilt i vänster.

D. MU-övergångar utan falsegrip
Nu såg jag att det skulle ha varit C3, dvs att jag skulle ha gjort tre set. Nu blev det bara en omgång med 3 st i. Kippen kändes bra. Med lite mer övning så ska det inte behöva vara så mycket svårare än vanliga.

Gårdagen:
Lunchpasset på Nordic i lungt tempo.

4 Varv
1min rodd
1min vila
1min Burpee-pull-ups
1min vila

Rodde 280-290meter på varje varv och gjorde 10 BPU på varje varv. Jag börjar bli bättre på att känna var jag kan ligga och hålla jämt tempo. Framförallt i rodden. Nu var det här tempot gott och väl innanför min comfort zone men det kändes ändå skönt att kunna hålla jämn pace över hela.

Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar