måndag 18 februari 2013

Inte helt ok

Ortopeden tyckte ju att jag kunde köra på som vanligt en vecka efter artroskopin. Så har det inte blivit. Knät är rätt knöligt på sina ställen och det är fortfarande ganska så mycket tryck inuti knät när jag sätter mig i bottenlägen. Det gör lite småont runt om knät och det är svårt att avgöra om det är ytligt omkring operationsärren eller nått annat. Jag får känslan av att ledbanden runt knät har fått sig en törn. Vi får väl hoppas att det är nått övergående. Det har ju trots allt bara gått 1,5 vecka. Jag fick lite mer känningar i knät efter gårdagens pass men det beror nog mest på att jag dunkade knät i golvet vid min utfallssteg. Även om jag sagt att open inte är ett stort fokus i planeringen så hade jag väl ändå hoppats att vara i lite bättre form inför passen. Jag börjar inse att jag inte riktigt kommer att kunna prestera så bra som jag hade hoppats. Det är nära nu.

Gårdagens pass

A. 3 Styrkefrivändningar OTM i 10 min. 70 kg
(Stång som kraschar på mig = no rep)
Antingen så vart alla frivändningar bra eller så var de alla dåliga :) Hur som haver så har jag svårt för att no repa mig själv. 70 kg är ju hyfsat lätt så jag fångar dem alla väldigt högt vilket inte riktigt ger den där kraschen på nyckelbenen. Det kändes ändå som om jag lyckades hålla stången nära kroppen hela vägen. Måste dock fortfarande tänka mer på att sträcka ut fullt och inte dra tidigt.

B1. Marklyft TnG 100 kg x 10 x 3
Tungt på sista setet men annars inga större problem. Fokus på rygg.

B2. Viktade dips 25 kg
5, 5, 9

C. OTM i 10 min

1 Styrkefrivändning + 5/5 utfallssteg bakåt 40 kg
5 TTB

Svettigt. Ungerfär 30-35 sekunder på varje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar