tisdag 12 februari 2013

Jag dog inte....

på operationsbordet. Ifall någon nu tror det. Jag har bara inte haft ork eller någon lust att blogga den här veckan. Men då blir coachen vred.

Operationen gick förhoppningsvis bra. Helt ärligt så tror jag inte dessa ortopeder har någon aning om vad de sysslar med. "Jag har slipat lite så får vi hoppas att det hjälper". Tydligen så kunde han inte se nån direkt orsak till varför knät har låtit eller gjort ont. Knät ska få vila några dagar tills svullnaden har lagt sig, sen kör vi igång som vanligt igen och hoppas på att knät vill vara med och leka.

Tränat har jag gjort om än i modifierad form.

Måndag 11/2:

A. Muscle Clean 30kg (Bara armar)
 5 x 5

Fokus på att hålla stången nära bröstet och försöka greppa om tumlåset på vägen ner. Det sistnämnda går sådär.

B. Sittande Hantelpress 18 kg
5, 5, 10

Det märks att axlarna blivit starkare.

C. Amrap 15 min:

5 HSPU
10 CTB
15 KBS (hyfsat raka ben)

7 Varv

Körde typ enbenskipp med mitt friska ben. Vet inte hur mycket det hjälpte mig :) Tre första varven var allt obrutet. Sen började jag bryta CTB på varv fyra (5+5) och KBS på varv 5 (7+8). Ländryggen var lite rätt slut efter fem varv då jag inte hjälpte till så mycket med benen under svingarna. Mycket pump i underarmar också.

D. Amsap L-hang x 3

36 sek, 5 sek, 5 sek

Fick kramp i framsida lår. Det gick inte att spänna utan att låret krampade.

Lördag 9/2:

A. Muscle Snatch 20kg (Bara med armar)
5 x 5

B. OTM i 5 min
4 UB Kippade MU

Check! Riktigt bra MU. Kippen var riktigt bra och alla fram till sista minuten kändes lätta. Lite slarvig i utlåsningen i toppen men det är ett mindre problem.

C1. Viktade ringdips 20 kg
3 x 5 (Läste fel och gjorde 5 x 3, vilket blev riktigt tungt på sista)

C2. Penlay row 60 kg
3 x 5 (5 x 3 här också) För lätt vikt. Det var länge sedan jag gjorde pendlay rows. Då hade jag en vikt på 40 kg över 10 reps. 60 kg på 5 reps var för lätt.

D. 5 Varv på tid av:

10 TTB
12 Situps
14 Pushups

9:20 min

You evil man, you, David! Jag tänkte att den här ska väl inte behöva ta mer än 5 minuter. Hahahaha. Efter 2 varv så försvann allt vad magmuskler heter och resten blev bara en lång pina. Inte flåsigt nånstans. Bara känslan av att jag dog lite inombords för varje rep. Jag kan berätta att det behövs magmuskler för att göra pushups. Fast det visste nog alla utom jag.

Tisdag 5/2:

Nordicpass.

3 x 7 min amrap (3 minuter vila mellan varje)

7 Marklyft 80% / KV
7 Laterala Burpees utan armhävning
7 Liggande Fällknivar
21 Double-unders

5, 5, 4

Inte helt missnöjd. Det som ställer till det är mina double-unders. De är inte nått vidare när flåset slår på. Mycket fippel.

Måndag 4/2:

Träning med David. Lite frivändningsteknik och en minimini Fran. Måste jobba på mina thrusters nu när knät läkt.

Heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar