fredag 15 februari 2013

Lagen om alltings jävlighet



30 Muscle ups på tid sa David. Då tejpar vi handlederna sa jag. Men lagen om alltings jävlighet beslöt sig för att sno min hud i alla fall. Att hålla i en stång de närmsta dagarna lär inte bli så roligt. Mina handleder är fina i alla fall.

Pass idag med David. Första "riktiga" passet sen operationen. Jag är inte riktigt bekväm på vänster ben och lägger all vikt på höger. Det stramar i ärren och det blir ett jävla tryck i knät i bottenläget. Mycket av min tveksamhet sitter så klart i huvudet och det lär väl ta några dagar till innan jag är helt på banan igen. Inget ljud från knät dock så det verkar ju ha ordnat till sig.

Fokus på ryckteknik idag. Framför allt stångbanan. Jag har en tendens att panga ut stången vid höften vilket medför att jag får fånga den långt bak vilket gör det svårt för mig i botten. Fick till några idag som var helt ok men det finns utrymme för massvis med förbättring. Knät gör att jag fegar idag.

Och så gjorde vi 30 muscle ups på tid. 8:22 tror jag det blev. Jag tror det är minuten snabbare än sist. Jag är inte helt nöjd oavsett. Jag tycker att jag borde klara det snabbare.

Och så körde jag ett pass i förrgår. Repris av veckans "använd inte benet pass"

A. Muscle snatch 20 kg 5x5

B. OTM i 5 min. 4 UB MU
Lätt

C1. Viktade ringdips 20 kg 3 x 5
Check

C2. Penlay Row 70 kg 3 x 5
Check. Lagom vikt. Mer vikt så kommer jag ta i med fel muskler.

D. 5 Varv på tid av:

10 TTB
12 Situps
14 Pushups

7:54. Lika jävlig som sist men nästan 1:30 minuter snabbare.

Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar