torsdag 21 februari 2013

Bra rodd



Hysterisk vecka och väldigt lite träning. Jag har jobbat 12 timmars pass i dagarna tre och inte fått in någon som helst träning förrän idag. Knät är lite bättre men fortfarande stramt över ärren och ganska så knöligt. Det går framåt i alla fall. Hyfsat lätt pass idag med lätta styrkeryck och fokus på teknik. Dagens roddintervaller gick över förväntan och har nog aldrig känts så effortless. Direktivet var att hålla sub 1:47,5 min / 500 m över 8 x 1 min rodd / 1 min vila. Första gick på 1:45,6 och kändes så lätt att jag tog beslutet att hålla mig under 1:45 på alla intervaller. Mycket syra på de två sista när jag var nere på 1:42 men överlag inte överdrivet jobbigt. Kan inte påminna mig om när rodden kändes så här lätt sist.

A. 3 Styrkeryck OTM i 10 min. 40 kg
Fokus på att inte slänga ut stången vid höften. Det jag tappar när jag börjar tänka på stångbanan är ett ordentligt pang vid höften. Måste nöta mer.

B1. Pushpress
40kg x 3, 60kg x 3, 65kg x 3, 70kg x 3, 75kg x 3, 80kg x 3
PP var tungt idag och jag har fortfarande lite ont i höger handled.

B2. Strikta CTB PU supinerat grepp med 1 sekunds paus i toppen.
5, 5, 8
Skulle ha kört med vikt men efter lite samråd med David så blev det oviktat. Lite ovan vid övningen men det kommer väl att ta sig. Svårt att hålla pausen i toppen.

C. 1 min rodd / 1 min vila x 8 sub 1:45



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar