lördag 6 april 2013

Strokepatienten

Nya övningar brukar ha den tråkiga ovanan att göra en uppmärksam på svagheter. Thrusters med hantlar var en sådan övning igår. De som såg mig måste ha trott jag var en rehabiliterande strokepatient helt utan styrsel på sin vänstra sida. Otäckt svag på vänster. Vikten var inte ens särskilt tung. Och så har jag en träningsvärk i benen helt utan dess like. Tisdagens utfallssteg sitter fortfarande i.

Och så tog jag det mogna beslutet att inte göra 13.5. Thrusters är det som har gjort mest ont i handen så 13.5 känns bara dumt.

Fredagens träning

A. Snatch high pull 50 kg 5x3



B1. Frontsquat 95 kg
3, 3, 5

Nu var det tungt! Andnödskänsla på sista setet och riktigt tungt i botten.

C. OTM i 10 min

8 Hantelthrusters 14 kg
8 Gående utfallssteg

Som sagt väldigt svag på vänster sida. Redan på varv 4 så fick jag problem med att få upp vikten på vänstern. Fick bryta upp mina thrusters pinsamt nog i 4+4. Drog över tiden på minut 6 och gick väl imål på 10:30. Känns som om det här behövs jobbas på. Jag har ju känt att jag varit lite svagare när jag kört strikta hantelpressar, men inte så här svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar