fredag 12 april 2013

Fortsatt soft

Fortsatt korta och inte så mycket volym på passen denna vecka. Skönt. Det gör att jag blir lite mer träningssugen. Lite KB jerks igår och jag fick lite one on one coachning av KB-kungen själv, Erik Eliasson. Min teknik vad gäller rackning av kettlebells lämnar en del att önska. Körde första setet på 20 kg och var ganska så övertygad om att jag inte skulle fixa stegringarna upp till 32 kg. Jag fick inte med mig kraften. Lite pointers från Erik gjorde susen och vips så flög vikterna upp ganska så lätt. Vänstern är ruggigt mycket svagare än höger men idag fick jag upp alla vikter med vänstern också.

Onsdagen:

A. KB Jerk
20 kg x 5, 24 kg x 5, 28 kg x 5, 32 kg x 5

B. Upphöjda HSPU 10 cm
3, 3, 3

Skulle ha varit hspu på paralletterna men handen pallade inte. Fick direkt hugg i nedre delen av tummen. Mycket tveksamt ifall jag hade fixat djupet oavsett. Fick slita för mina 10 cm hspu idag. Tungt i botten.

C. 5 RFT av:

25 DU
10 TTB
10 x 10m Shuttleruns

6:51 ( Davids tid 7:06 :)
Utan att slita hund. Lite fippel första varvet med DU men sen flöt det på nästan obrutet. TTB obrutet alla varv även om de två sista varven gjorde riktigt ont.

Torsdagen:

A1. Frontsquat 97,5 kg
3, 3, 5

Lättare än 95 kg förra veckan. Benstyrkan finns där för fler reps men andningen sätter stop. Sjukt svårt att få luft efter mer än 4 reps.

A2. Dips 30 kg
5, 4, 2 (20 kg x 5)

För mycket vikt. Fick för mig att jag var starkare än så här i dips. Kanske en teknik grej. Har inte kört dips på ett tag.

B. 3 Varv av

15 Hantelthrusters 14 x 2 på tid

vila 1 min

1000m rodd sub 3:50min

Vila 2 min

Varv 1: Thrusters 27 sek. Rodd 3:45
Varv 2: Thrusters 30 sek. Rodd 3:48
Varv 3 Thrusters 31 sek. Rodd 3:49

Thrusters lite bättre idag än sist. Fortfarande för mycket uppe på tå och svårt att få nån kraft i vänster. Sista rodden var jobbig. Var på vippen att vika ner mig och acceptera att jag inte skulle klara 3:50 innan jag tog mig samman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar