måndag 8 april 2013

Softa pass

Det har varit ganska så lätta pass i två dagar. Säkert behövligt men jag känner mig lite lätt understimulerad. Känns som ett bra tecken. Träningssuget börjar så smått komma tillbaka. Jag ska bara försöka att hålla mig hel och inte riva upp stora kratrar i händerna. Jag pajade händerna igår och ängnade mer tid åt att tejpa än att träna idag. Men jag kan numera göra butterfly chest to bars! Ungefär 6-7 åt gången innan jag tappar rytmen. Känns bra.

Söndagens pass:

A. Clean deadlift
100 kg x 5 x 3
Är inte helt på det klara med hur dessa skiljer sig från vanliga marklyft men hyfsat lätta var de hur som helst. Sista setet var bäst. Hade betydligt mer fokus på ryggen där.



B. OTM i 10 min 5 BF-CTB-PU
Bröt minut sju. Händerna var helt trasiga. Kändes inte som om det spelade nån roll dock. Jag fick till dem! Två första varven var rätt så trevande men sen så satt det. Känns som om jag kan få till det där riktigt bra med lite övning.

C.
250m rodd vila 90 sek
500m rodd vila 180 sek
750m rodd vila 270 sek
1000m rodd vila 360 sek
750m rodd vila 270 sek
500m rodd vila 180 sek
250m rodd

Order på att hålla 1:55 tempo över alla distanser. Höll 1:53 på alla och ökade till 1:48 respektive 1:42 på de två sista. 1000m gick på 3:48 min.

D. Bygg upp 30 sekunder viktad planka över fyra set.
30 kg, 40 kg, 45 kg, 50 kg
Tungt mot slutet.

Dagens pass:

A1. Snatch highpull
60 kg x 3 E2M i 10 min

A2. 7 BF-CTB-PU E2M i 10 min

Ont i händerna trots min mumietejpning. Tydligen lite hetsig i snatch high pull. Det ska inte vara tng. Hyfsat bra flyt i CTB trots smärtorna i händerna.

B. Snatch deadlift
80 kg x 3 x 3 Lätt.



C.  3 Varv av:

20 Frontrackade utfallssteg 40 kg
10 Lat burpees.

5:05 min
Andnöd som vanligt under utfallsstegen. Usch vad jag hatar dem. Och tydligen gör jag dem inte jobbigt nog. David påpekade att stegen måste bli längre. Nu är det mest framsida lår som får jobba. Lite dåligt pannben på sista varvet och den vanliga känslan av att jag ska tappa stången gjorde att jag bröt upp dem halvvägs. Bättring till nästa gång.

D. Hollow rock
30 sek på 30 sek av x 4

Länge sedan jag gjorde hollow rocks. Behöver få in positionen och hålla nere svanken i golvet. Tuff övning. Sista två seten lyckades jag inte hålla tiden alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar