lördag 13 april 2013

Bara roligheter

Två av de absolut roligaste övningarna stod på schemat idag. Wallballs och marklyft i kombination. I särklass de två övningar jag behärskar bäst. Magi uppstår när jag utför dem och Crossfit Nordic brukar stanna upp och bara njuta av skådespelet när jag kör......

Och så finns det en verklighet också. En verklighet där Mikael på sina små pygmében knappt förmår få upp den där förbannade wallballen i rätt höjd och där marklyft innebär en förnedring så total att Crossfit Nordic brukar stanna upp med en blick som bara kan tolkas som: "vad fan håller han på med?"

A. CTB-PU strikta med paus 7,5 kg
5, 5, 5

B1. E2M i 10 min Clean high pull (remmar) 90 kg x 3
Inte nått bra klipp idag och svårt att få med mig farten upp.

B2. E2M i 10 min 10 Sekunder perfekt mature support.
Mycket bättre idag. Körde 15 sekunder. Kändes hyfsat lätt.

C. På tid

30-20-10 UB WB

15-10-5 DL 100 TnG

4:50 min

Marklyften olidligt tunga idag. Höll dem obrutna men det var löjligt tungt. 20 varvet på wallballs höll på att skita sig när jag nästan tappade bollen på väg ner. Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag tog nån micropaus med bollen i händerna vid nått tillfälle. Och hade jag haft en domare så hade det varit en eller två no reps på höjden också. Kanske till och med tre......eller fyra. Mådde illa i säkert en kvart efter det här. Fy för den lede vad jag hatar marklyft och wallballs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar