lördag 6 oktober 2012

Saker som lossnar

Överlag så var inte mina handstands idag något vidare men jag hade nått försök där jag lyckades hitta en bra anspänning. Det kommer att ta sin tid det där. Bättre gick det med mina BF-PU. Hade ett par bra serier om 3st åt gången. De tar fortfarande alldeles för mycket kraft och tär på mina axlar men det kommer.

Dagens

A. Powersnatch
60kg x 3, 65kg x 2, 70kg x 1, 62,5kg x 3, 67,5kg x 2, 72,5kg x 1

Det tog sin lilla tid att komma in i snatchen idag. Bara en fail men mina landningar sker i nån form av bredbent sumostance. Det enda rycket som var klart godkänt idag var på 72,5kg. Helt klart så skärper jag till mig när personbästa ska tangeras. 72,5kg var lätt. Jag var lite sugen på att ge 75kg ett försök men får inse att jag är lite sliten efter de senaste dagarna.

B. 5 Thrusters + 10 frontrackade utfallssteg + 10 frontsquat 45kg x 3

Usch fy! David lade till lite thrusters på den här minsann. Första varvet klarade jag med nöd och näppe. Andra varvet så fick jag bryta efter 5 frontsquats och på tredje så kunde jag inte ens hålla utfallsstegen obrutna. Vet inte om veckans träning spelar in men jag kunde in hålla uppe stången. Jag var inte särskilt trött i benen men stången kunde jag bara inte hålla uppe.

C. Öva hanstående mot vägg. 5min

D. Öva handstående fritt. 5min max 10 försök. Vid varje miss 3 BF-PU

E. 4x

90 sek rodd 1:45 tempo / 90 sek rodd 3:30 tempo

Fick kämpa på sista för att hålla tempo. Hade ganska bra med syra i rumpa/lår.

F. Stretcha hamstrings 5min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar