fredag 5 oktober 2012

Pace är för fegisar...eller för dem som är smartare än jag.

Dagens pass på nordic bjöd på lätta och snabba ryck. Klart man är med. Gick ut sjukt hårt och kände mig stark som fan. Det höll i två varv sen gick det utför. Som vanligt med andra ord.

7 Varv av:

30 sek Ringrodd

30 sek vila

30 sek Hängstyrkeryck 35kg

30 sek vila

Paceade ringrodden från start med 11 på varje varv. Det höll hela vägen även om det blev tungt mot slutet. De två första varven drog jag till med 15st ryck per varv (med 10-5 sekunder över) och kände mig väldigt fräsch. På varv tre så dog framför allt greppet och jag lyckades inte hålla takten. Sista varvet så tappade jag greppet helt och fick bara ihop 8 st ryck. Hade jag hållt en pace på 11-12 ryck per varv så hade jag fått en bättre score i slutändan. Men, men.

Gårdagens

A. Jerk
62,5kg x 3, 67,5kg x 2, 72,5kg x 1, 67,5kg x 3, 72,5kg x 2, 77,5kg x 1

Behöver få lite mer anspänning i kroppen. Lite bananrygg på rätt många. Inte så jättetung men saknar fortfarande som sagt lite explosivitet.

B1. Hangpowerclean TnG 65kg 3x4

Snudd på för tungt för att tekniken ska vara bra. Får för mycket vikt fram och står på tårna. Skulle vilja göra femmor igentligen och få lite mer tid att komma in i nån form av rytm. Ska se till att filma dom till nästa gång.

B2. Strikta KB-pressar 2x16kg 3x5

Skulle ha gjort viktade ringdips men onsdagens bänkbonanza satte stop för det. På inrådan av Rikard så körde jag KB-pressar. KB-pressar är en ny övning för mig och de kändes mest muppiga. Det blir väldigt tydligt när man inte är lika stark på varje sida.

C. Deadlift TnG
102,5kgx10, 105kgx10, 107,5kgx10

Vill fortfarande få till lite mer svank. Försökte böja mer på knäna i nertagningen den här gången. Nu börjar det bli riktigt tungt!








D. Stretcha hamstrings 5min

Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar