tisdag 18 september 2012

Olydig....och några korta om RCFFC

Heter du David Englund så kanske du ska sluta läsa nu. För det där med att lyssna på coachen är ju inte alltid min starka sida.

Körde pass idag på Nordic. Frontsquats (pr-försök och femmor) och Jackie på schemat. Förhörde mig igår kväll om vikter på mina frontsquats då jag måste försöka låta knät vila ett tag. Ordern var att köra några tunga singlar på 80kg och sen metcon. Det gick ju sådär. Ok, jag gick inte bananas men att köra singlar på en vikt som kändes så lätt var det inte tal om. Några uppvärmnings squats sen 80-90-100kg. Inte ens hundringen kändes särskilt tung. Ville ha fortsatt men hejdade mig. Jag har inget PR i frontsquat sen tidigare men jag gissar på en 10-15kg till. Sen 75kg x 5 x 3. Sista setet sög mot slutet men tekniken höll hela vägen. Konstigt nog känningar i hamstrings nu på kvällen. Framför allt i vänster (där de tog senor till korsbandet).

Jackie time därefter och jag beslöt mig tidigt för en plan. 1:50-1:55 tempo på rodden. 20-10-10-10 thrusters och pullups i femmor. Så här i efterhand så var det en lite väl konservativ plan. Höll mig under mjölksyratröskeln under hela passet och var inte direkt tagen efteråt. Framför allt så borde jag inte ha brutit upp pullupsen så hårt utan försökt med tior istället.

Tid 8:35 min.

Och så lite kort om RCFFC. Jag hade sjukt roligt! Så jävla motiverande att vara med och tävla med så fantastiska atleter. Otroligt peppande med all publik och ett grymt bra arrangemang av de ansvariga. Jag gjorde precis så bra ifrån mig som jag på förhand hade räknat med och det enda som i efterhand känns lite trist var marklyftsstegen. Jag är ju svag i mark men att jag skulle komma sist kanske jag inte hade trott. Jag var den enda som inte ens gav 150kg ett försök. Såhär i efterhand så skulle jag ju naturligtvis ha gjort ett försök då alla andra klarade den vikten men jag valde att ösa burpeesar istället. Behöver jag tillägga att hösten ska ägnas åt marklyft? Tar med mig att jag var 12:e bäst på toes to bar! Alltid nått. Om jag bara blir 12:e bäst på allt annat också så är jag ju i final till nästa år. Piece of cake!

Heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar