torsdag 27 september 2012

Lite mycket

Ja det är alldeles för mycket just nu. Sjukt mycket jobb och jag försöker sy ihop min resa till Florida som sker om mindre än två veckor. Jobbar till sent på kvällen och hinner bara inte blogga. Det får bli lite mer snabba inlägg framöver. Ifall ni undrar så tränar jag. Nästan varje dag just nu. Kör enligt Davids programmering 3 dagar i veckan och försöker få in 2 pass på Nordic dagarna emellan. Focus som sagt på mark och hängstyrke ryck/clean tng för att hitta lite mer explosivitet.

Gårdagens

A. Splitjerk
62,5kg x 3 x 2
67,5kg x 2 x 2
72,5kg x 1 x 2

B1. Hangpowerclean TnG
60kg x 3 x 4

B2. Viktade ringdips
5kg x 3 x 3
10kg x 3 x 2

Började på 5 kg men det var lite väl lätt. Borde fixa 10kg alla 5 set.

C. Deadlift TnG
97,5kg x 10 x 3



Ja inte så snygg rygg nånstans faktiskt. Mindre jobbigt än det varit på länge men rörligheten måste bli mycket bättre.

D. Stretcha hamstrings

Idag.

Pass på nordic

Inom 4min 500m rodd
1:37

Direkt 8 min amrap
2 Strikta pull ups
4 Kippade pull ups
4 Hängfrivändningar 22kg hantlar
8 Strikta TTB

5 Varv
Underarmarna tog mycket stryk idag :)

Stångrodd 40kg
8x5
Lite väl låg vikt med det fick räcka för idag.

1 kommentar:

  1. Helt ok rygg och inte alltför tungt. Dock vill jag att sänker stången mer kontrollerat det är inte "for time" :)
    Böj även fram knäna lite när du har passerat dem med stången.

    SvaraRadera