onsdag 4 januari 2012

Tidig mjölksyra

Tidigt morgon idag på Nordic. Jag var där kl 07:00 redan. Lite lång startsträcka när jag kör så tidigt. Pass 3 idag som jag fick avbryta innan jag ens hann börja förra veckan pga smärtan i underarmen.

Wu
500m rodd
2:04 Kändes tungt att ro idag.

Modifierad Burgener

Stretchövningar
Det känns som om jag blivit rörligare i alla stretchövningar men där finns så klart fortfarande mycket kvar att göra. Måste fortfarande plåga mig själv lite mer i dem :)

A1. Hangpowerclean
20kgx3, 40kgx3 , 60kgx3, 70kgx3, 60kgx3x3
Samma sak som i mina ryck. Jag får inte nån riktig fart på stången. Inte så vackra på 70kg kan jag säga utan att ha filmat. Fegar och tar mig inte riktigt under stången utan musklar bara upp den. De kändes hyfsat enkla på 60kg.

A2. Bänkpress
20kgx5, 40kgx5, 70kgx5, 75kgx5, 65kgx5, 65kgx5
Bänk är inte min starkaste gren men jag borde ha försökt ett set på 80kg. 75kg kändes som ett lätt 5rm idag.

B. Amrap 15min:
5 Pu
10 Pushups
15 Svingar 20kg

9 varv+5pu's.
Jag trodde nånstans att jag skulle lyckas göra ett varv i minuten på den här. Jag tror jag insåg redan efter varv ett att det inte skulle gå. Attans mycket mjölksyra i axlarna. Jag körde alla momenten obrutna men jag fick vila en hel del mellan övningar/varv. Här finns massor med utrymme för förbättring bara flåset blir lite bättre.

C. Totalt 3min statisk hollow rock
Här gäller det väl att försöka förbättra tiden jag kan hålla. Det går en 30 sekunder åt gången i början men sen blir det rejält tungt.

Körde sen lite rehabövningar
Stående vadpress
Utfallsgång med hantlar
Stepup på box med skivstång

Knät lite svullet och irriterat nu på kvällen. Tror jag ville lite för mycket med sista övningen. 50kg på ett ben var lite för tungt. Jag har försakat min rehabträning sista veckan. Måste skärpa mig och få lite mer styrsel på vad jag ska göra för rehabövningar. Just nu så bestämmer jag mig på plats och utan eftertanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar